Herbruiken houten speeltjes

(Health) Voor alle vragen over de gezondheid en eerste hulp van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
hammie00
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Herbruiken houten speeltjes

Bericht door hammie00 » di feb 26, 2019 5:41 pm

Hoi iedereen, ik ben hammie00.

Mijn dwerghamster is een tijdje geleden overleden. Hij had een abces aan de zijkant van zijn wang. Doordat hij al bijna 3 jaar was heeft hij dit niet gered.

Nu denk ik er over na om weer een hamstertje te nemen, het is wel erg stil dus het begon weer een beetje te kriebelen.

De oude kooi en zijn plastig speelgoed heb ik al helemaal schoonngemaakt. Nu heb ik ook wat speelgoed van gekleurd hout. Zou ik dit nog kunnen gebruiken, zo ja hoe zou ik dit schoon kunnen maken? Ik las iets over bakken in de oven?

Normaal zou ik het weggooien en nieuwe kopen maar deze twee dingen waren best duur en ik kan het ook niet meer vinden.

syrtjerusje
lid
lid
Aantal hamsters: 6

Re: Herbruiken houten speeltjes

Bericht door syrtjerusje » vr mar 01, 2019 5:52 am

hoi
ikzelf hergebruik ook gewoon altijd alles hoor,giet er gewoon altijd kokend water over,meer niet en nog nooit problemen gehad,vind het zelf ook te duur om weg te gooien,en als je zeker weet dat er geen parasieten zijn kan dat goed,
hout zet wel uit als het nat word,of misschien even invriezen ?
maar moet zelf zeggen dat ik het altijd gewoon met kokend water doe.

marika
Beheerder
Beheerder
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door marika » zo mar 03, 2019 12:24 pm

Hier ook ;) Alles wordt hergebruikt. Alleen als je hamster parasietjes heeft gehad moet je even uitkijken, maar als je vorige hamster gezond is geweest dan kun je de spulletjes rustig hergebruiken ;)

Pluisje
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 1

Bericht door Pluisje » zo mar 03, 2019 10:49 pm

Hier wordt alles gewoon afgewassen met water of een paar uren in een bak heet water gegooid en daarna even afgespoeld. Maar in de meeste gevallen lopen lichaamssappen via lichaamsopeningen en poriën (bloedplasma) na de dood van een hamster toch in de bodembedekking en is het in zoverre belangrijker de kooi/bak/het aquarium/terrarium zelf schoon te maken. Heb je kooi en houten hamsterspulletjes in een schuur of stal liggen, dan kan er wel van alles in gaan huisvesten (ongedierte), vooral onder de schors zoals bv bastkevers.

Plaats reactie