Mixerama voer

In het Hamstervoer forum lees je alles over soorten Hamstervoer. Welke merken er zijn welke soorten er zijn, de samenstellingen en natuurlijk de ervaringen van forumleden.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Mixerama voer

Bericht door marika » zo mar 13, 2016 11:01 am

Heeft iemand ervaring met het Duitse Mixerama voer? Ik krijg het als het goed is aankomende week binnen. Ik heb veel goede verhalen over gehoord, met name dat het erg goed zou zijn voor Campbelli's en hamsters met diabetes.

Mona
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7

Re: Mixerama voer

Bericht door Mona » zo mar 13, 2016 1:57 pm

Ik heb nog nooit voer van mixerama gegeven omdat ik mijn eigen voer samen stel, maar dat gebeurd via dezelfde principes.
Ik ben echt volledig fan van natuurlijke voeders, zonder geperste brokken, enkel met zaden ,granen, kruiden,...
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

Goldie
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Goldie » ma mar 14, 2016 2:09 am

Ja, ik ben ook degene die gevraagd heeft om het evt in jullie assortiment te willen opnemen, omdat er nergens in Nederland en België geschikt voer te krijgen is voor Campbelli's. Zelf bestel ik al een tijdje bij Mixerama, de Clamazis Campbell Mix en ben er 100% tevreden over, ze eten alles volledig op, is helemaal afgestemd op de (schaarse) voedingsbehoeften van de Campbelli. Zelf bestel ik in grote hoeveelheid vanuit Duitsland, maar ik zal baasjes die bellies van mij hebben altijd de mixerama aanraden en velen geven die trouwens al. Voor mijn rusje en robbies heb ik trouwens ook de mixerama mix, specifiek voor hun soort, ook zij eten dat allemaal op.
De Clamazis Campbell Mix is voor Campbelli's, Hybriden, maar ook zeker heel geschikt voor rusjes en diertjes die diabetes hebben.
Nu heb ik voor het eerst ook 2 soorten voer voor mijn konijntjes besteld bij mixerama, ook allemaal puur natuur, zonder geperste brokken, ben eens benieuwd wat zij ervan vinden!
Spookjes Campbelli Dwerghamsters

Mona
stamgast
stamgast

Bericht door Mona » di mar 15, 2016 1:44 pm

Ik denk trouwens dat er ook best wat vraag is naar het syrenvoer van mixerama. :)
Groetjes van Mona,
En van syrtjes Parcival en Qyra, bellies Dastan en Firenze, chineesje Meira en de robo's Summer en Saffron ♥

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma mar 21, 2016 10:26 pm

Mona schreef:Ik denk trouwens dat er ook best wat vraag is naar het syrenvoer van mixerama. :)
Die hebben we er ook bij besteld, was er zelf wel nieuwsgierig naar :D

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » ma mar 21, 2016 10:29 pm

Goldie schreef:Ja, ik ben ook degene die gevraagd heeft om het evt in jullie assortiment te willen opnemen, omdat er nergens in Nederland en België geschikt voer te krijgen is voor Campbelli's. Zelf bestel ik al een tijdje bij Mixerama, de Clamazis Campbell Mix en ben er 100% tevreden over, ze eten alles volledig op, is helemaal afgestemd op de (schaarse) voedingsbehoeften van de Campbelli. Zelf bestel ik in grote hoeveelheid vanuit Duitsland, maar ik zal baasjes die bellies van mij hebben altijd de mixerama aanraden en velen geven die trouwens al. Voor mijn rusje en robbies heb ik trouwens ook de mixerama mix, specifiek voor hun soort, ook zij eten dat allemaal op.
De Clamazis Campbell Mix is voor Campbelli's, Hybriden, maar ook zeker heel geschikt voor rusjes en diertjes die diabetes hebben.
Nu heb ik voor het eerst ook 2 soorten voer voor mijn konijntjes besteld bij mixerama, ook allemaal puur natuur, zonder geperste brokken, ben eens benieuwd wat zij ervan vinden!
Marjanne?? :D Wat leuk!!
We hebben voor de Hamster, en de Dwerghamsters de mixen genomen. Ze hebben heel veel verschillende mixen.
We hebben het vandaag binnen gekregen het voer ziet er mooi uit!

Ik wil het zelf ook gaan proberen voor de Dwerghamsters, maar ik maak me zorgen dat mijn Mandarijnen dan weer ontploffen qua gewicht oooh_

Mona
stamgast
stamgast

Bericht door Mona » ma mar 21, 2016 10:41 pm

Dan zou ik het bellievoer geven, dan is suikervrij en gericht op hamsters met schaarse behoeften. Bellies hebben ook nogal de neiging om dik te worden maar moeten altijd wel onbeperkt voer hebben als ze in groepen zitten.

Super tof dat je zoveel verschillend voer in aanbod hebt nu! Ben benieuwd hoe goed het aanslaat, op facebook zijn er iig al een paar mensen héél enthousiast :)
Groetjes van Mona,

Anneke
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Aantal hamsters: 13
Contacteer:

Bericht door Anneke » ma mar 21, 2016 11:56 pm

Als je nog testers zoekt... :)
Afbeelding Afbeelding

Goldie
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Goldie » wo apr 20, 2016 11:45 pm

Marika, mijn bellies werden juist veel dikker van voer met pellets. De campbelli mix van mixerama is ook met veel kleine zaden, wat ik doe om hun beweging wat te stimuleren tegelijkertijd, is het eten rondstrooien, zodat ze moeten zoeken. De hoeveelheid die je per dag moet geven is ongeveer een theelepeltje per hamster, wel best in t begin even in de gaten houden of dit ook klopt, want de ene hamster heeft nu eenmaal meer nodig dan de ander en dit geldt voor Campbelli's, ik weet niet of mandarijnen meer of juist minder nodig hebben. De kleinste graszaden daar moeten ze echt flink naar zoeken, leuk om ze langs het glas helemaal over de bodem te zien gaan, diep onder het zaagsel :-)
Spookjes Campbelli Dwerghamsters

Neptunus
lid
lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Neptunus » zo mei 29, 2016 5:20 pm

ik heb dit voer zojuist meebesteld in mijn bestelling, voor mijn syre
ik ben erg benieuwd hoe ze het vinden.

sophie
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 8
Contacteer:

Bericht door sophie » vr jun 17, 2016 7:56 pm

Ik voer het Mixerama-voer nu een paar weekjes en ben er wel positief over.
Ik heb 3 soorten: Syrenvoer, Robo-voer en Russenvoer voor de 3 hamstersoorten die ik heb en er zit duidelijk verschil in de samenstelling.
Mijn hamsters eten het prima, maar ik vind wel dat je vrij veel (meer dan op de verpakking staat) moet voeren en dat maakt het wel wat duurder.
Afbeelding Kleine hobbyfokkerij van Russische dwerghamsters

http://www.hamsterysophie.nl

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » za jun 25, 2016 8:22 pm

Hoeveel voer je nu pet diersoort Denise?

marika
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door marika » zo jul 03, 2016 1:33 pm

Wat trouwens wel heel belangrijk is bij het Mixerama voer is dat het donker en koel bewaard wordt. Het is echt 100% natuurlijk. Omdat het natuurlijk is en niet bewerkt kunnen er al eitjes van bijvoorbeeld motjes of klanders in zitten. Deze komen uit als bij warmte en licht. Bewaar dit voer dus koel en donker ;) anders komt er leven in de zak :P

Plaats reactie