Versele-Laga Hamster & Gerbil Complete

In het Hamstervoer forum lees je alles over soorten Hamstervoer. Welke merken er zijn welke soorten er zijn, de samenstellingen en natuurlijk de ervaringen van forumleden.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Boykuh
Fokker
Fokker
Geslacht: Man
Contacteer:

Versele-Laga Hamster & Gerbil Complete

Bericht door Boykuh » do dec 12, 2013 5:16 pm

Versele-Laga Hamster Complete
Versele-Laga Hamster & Gerbil Complete is een volledig en smakelijk voeder voor (dwerg)hamsters Voor 100 % samengesteld uit licht verteerbare, geëxtrudeerde brokjes.

Aroma Pack
Het Optimal Freshness-logo op de verpakking betekent dat Versele-Laga dit voeder verpakt in een zuurstofvrije omgeving.De speciale folie beschermt de producten tegen licht, lucht en vochtigheid. Zo garandeert Versele-Laga een optimale bewaring van dit kwaliteitsproduct.

No selection - All In One
Veel kleine zoogdieren eten enkel de lekkerste brokjes uit de mengeling die ze voorgeschoteld krijgen; dit wordt selectief eetgedrag genoemd. Het gevaar is dan ook reëel dat zij niet alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgen om gezond te blijven. De oplossing van dit probleem ligt in een monocomponentvoeding, Complete genaamd. Door alle ingrediënten te vermalen en via een extrusie-kookproces samen te brengen in hapklare brokjes, kan dit selectieprobleem vermeden worden. De vorm, grootte en textuur van de brokjes is bovendien perfect aangepast per diersoort. Elk evenwichtig samengesteld brokje bevat telkens alle noodzakelijke voedingsstoffen en is daarenboven verrijkt met vitaminen, aminozuren, mineralen en vezels.

Dental Care
Bij (dwerg)hamsters kunnen zich soms tandproblemen voordoen. Meestal is dit een direct gevolg van een onaan-gepaste voeding die in onvoldoende mate bijdraagt tot de noodzakelijke natuurlijke afslijting van de tanden. De harde, krokante brokjes van Hamster Complete dragen bij tot een natuurlijke afslijting van de tanden.

Fresh Vegetables
Het extrusieproces maakt het mogelijk om verse groenten aan de brokjes toe te voegen. De toevoeging van minstens 10 % verse groenten zorgt voor de lekkere smaak. Samen met de vezels en de textuur van de brokjes maakt dit van Hamster Complete een voeder voor (dwerg)hamsters met een hoge opnamegraad.

Chicken 'n' Fish
De dierlijke eiwitten en vetten in Hamster Complete zijn hoofdzakelijk afkomstig uit kip en vis. Kippenvlees heeft door zijn hoog gehalte aan essentiële aminozuren een hoge biologische waarde en is bovendien uiterst licht verteerbaar. Vis is een belangrijke bron van omega-3.

High Protein
Sommige knaagdieren zoals (dwerg)hamsters lusten naast plantaardige eiwitbronnen ook wel dierlijke proteïnen. Het zijn alleseters, omnivoren, die een relatief rijk proteïnendieet lusten. Het aandeel vetten daarentegen moet wel beperkt blijven.

Florastimul
De unieke toevoeging van prebiotica, Fructo-OligoSachariden (FOS) en Mannan-OligoSachariden (MOS), ondersteunt de algemene darmflora. Op die manier wordt een optimaal darmevenwicht en een goede darmwerkinging bekomen.

Vitamin Plus
De toevoeging van essentiële vitaminen in de Complete voeders ondersteunt de algemene gezondheid. Vitamine A is belangrijk voor de vernieuwing van de huidcellen, het zicht, de voortplanting en de stofwisseling. Vitamine D3 stimuleert de calcium/fosforopname en ondersteunt op die manier de beenderen. Vitamine E en C zijn belangrijke antioxidanten die de lichaamscellen beschermen tegen vrije radicalen. Beide vitaminen verhogen ook de natuurlijke weerstand van het organisme. Alle Complete voeders zijn verrijkt met gestabiliseerde Vitamine C. Deze is in tegenstelling tot de kristallijne vorm veel minder onderhevig aan oxidatie en afbraak en blijft dus langer werkzaam.

Pro Immunity
De toevoeging van de natuurlijke plantenpigmenten luteïne en β-caroteen heeft een positief effect op de algemene weerstand en conditie. Enerzijds staan deze carotenoïden bekend als krachtige biologische antioxidanten. Anderzijds verhogen ze de natuurlijke weerstand van het organisme door de vorming van antistoffen tegen ziekten te stimuleren.

Optimal Coat
De toevoeging van essentiële omega 3- & 6-vetzuren zorgt voor een gezonde huid en een glanzende vacht. Omega 6-vetzuren worden aangebracht via specifieke plantaardige oliën. Extra toevoeging van vis in de Complete voeders brengt dan weer de noodzakelijke omega 3-vetzuren aan. Op deze manier wordt een optimale verhouding omega 3-/ omega 6-vetzuren bekomen.

Anti Hairball
Dankzij het gebruik van specifieke natuurlijke vezels vermindert het risico op haarballen in maag en darmstelsel.

Odour Control
Alle Complete voeders bevatten extracten van de Yucca-plant. Deze extracten gaan ammonium en andere componenten die verantwoordelijk zijn voor de geur van de ontlasting binden. Op die manier worden deze onaangename geurtjes sterk verminderd.

Samenstelling
Ruw eiwit 17 %
Ruw vet 6%
Ruwe celstof 4%
Ruwe as 5,5%
Calcium 0,6%
Fosfor 0,4%
Vitamine A 30.000 IE/kg
Vitamine D3 1.700 IE/kg
Vitamine E 300 mg/kg
Vitamine C 50 mg/kg
Koper-koper(II)sulfaat 11 mg/kg

- Inhoud verkrijgbaar in: 500gram & 2kg

Deel hieronder jouw ervaring met deze voeding.
Voorbeeld review:
1. Wat voor cijfer geef je dit voer? 6
2. Hoe lang heb je het gebruikt? 10 dagen
3. Was het voerbakje leeg? Zo niet wat bleef er liggen? Nee, De biks(staafjes) bleven liggen
4. Welk voer gebruik je nu?Ik gebruik nu ....

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Versele-Laga Hamster & Gerbil Complete

Bericht door marika » wo feb 18, 2015 8:15 am

Als ik deze compleet voeder vergelijkt met andere zoals Care+ of Supreme, dan kan ik met zekerheid zeggen dat deze het beste wordt gegeten bij mij thuis. De hamsters moesten er wel aan wennen, maar eenmaal gewend eten ze alles op en dat is wel erg mooi. Het grappige is dat als ik jongen heb die opgroeien met deze brok, zij deze ook bij de nieuwe eigenaar heel goed blijven eten. Zeer goed voer. Ik geef de compleet dan ook aan mijn Mandarijnen om ze op een gezond gewicht te houden. De hamsters worden met dit voer namelijk niet te dik, maar vallen ook niet af. Ik merk zelf dat ze heel constant op gewicht blijven en dat is wel prettig.
1. Wat voor cijfer geef je dit voer? 9
2. Hoe lang heb je het gebruikt? maanden/jaren
3. Was het voerbakje leeg? Zo niet wat bleef er liggen? Ja alles wordt opgegeten. De hamsters vinden het ook wel lekker
4. Welk voer gebruik je nu?Ik gebruik nu Witte Molen Premium Dwerghamster en Johnson's Hamstervoer

MeneerNielson
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Re: Versele-Laga Hamster & Gerbil Complete

Bericht door MeneerNielson » wo feb 18, 2015 1:41 pm

1. Wat voor cijfer geef je dit voer? 2
2. Hoe lang heb je het gebruikt? Ik heb het denk ik 3 weken ongeveer geprobeerd
3. Was het voerbakje leeg? Zo niet wat bleef er liggen? Nee alles er van bleef liggen
4. Welk voer gebruik je nu? Witte molen en versele laga mini hamster

Doordat mijn hamster best veel liet liggen van het witte molen voer, wilde ik graag een alles in een brok er bij voeren. Na science selective te hebben geprobeerd (at hij niet) probeerde ik deze. Helaas heeft hij er niet een van gegeten...ik telde ze en 24 uur later lagen er nog even veel in.
Nee helaas, meneer nielson houd niet van deze brok. Maar het is wel duidelijk dat er wel hamsters zijn die het wel lusten gelukkig, kwestie van smaak blijkbaar.

Plaats reactie