Hamster stinkt erg

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
Patatje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Man

Hamster stinkt erg

Bericht door Patatje » wo mar 20, 2019 11:39 pm

Dag iedereen,

Ik heb sinds kort een goudhamster, 5 weken oud.
In het begin was er niets mis, maar eergisteren merkte ik heel erge stank op die overal waar ze kwam bleef hangen (op mijn handen bv).
Ik dacht eerst dat het niets was en dat het wel zou over gaan, even later was de stank weg maar na een tijdje was het terug en
daarna weer weg.
Ik heb daarom eens naar haar gekeken en zag dat er onder haar poep urine plakte in haar haar. Dit is niet normaal want in het begin was de urine gewoon lopend, het is nat staart want aan de staart zie ik niets en de keutels zijn in goede vorm en ze zijn hard.

Ze gedraagt zich voor de rest normaal, ze eet en drinkt en ze loopt vrolijk rond.
Weet iemand hoe dit komt?
Alvast bedankt!

syrtjerusje
lid
lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 6

Re: Hamster stinkt erg

Bericht door syrtjerusje » ma mar 25, 2019 6:19 am

ik heb ook zon stinkerd ha ha !
waarschijnlijk heeft ze dan net geplast
heb hele zuivere syrtjes maar ook een syrtje die ook idd best wel kan stinken als ze net geplast heeft.
dus kan het daar aan liggen.nu gebruik ik corbo voor de plashoek en is het al beter ligt ook wel aan de bedekking of het blijft hangen of niet zaagsel wil weleens blijven plakken na het plassen.

Lydiake
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 1

Re: Hamster stinkt erg

Bericht door Lydiake » do mar 28, 2019 8:13 pm

Als het een vrouwtje is dan zou het goed kunnen dat ze gewoon 'willig' is. Als je ze achter op het ruggetje aait blijven ze stil staan met hun staartje omhoog en ze geven dan een specifieke geur af. Bij de ene hamster is dit erger dan bij de andere. Dit gebeurd elke 4 dagen en duurt telkens 1 dag. Op die dag zijn ze bereidt zich door een mannetje te laten dekken. Dus als het dat is hoef je je geen zorgen te maken.

Plaats reactie