Mening over hamster uit dierenwinkel halen

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: Pluisje, marika

xDenise
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Mening over hamster uit dierenwinkel halen

Bericht door xDenise » zo dec 29, 2013 9:41 pm

marika schreef: Het zou wel mooi zijn als dierenwinkels wat meer met hobby fokkers zouden samenwerken als ze al dieren willen verkopen.
Dan moeten de hobby fokkers dat uiteraard ook willen :)
Stel een dierenwinkel kan met verschillende hobbyfokkers samen werken, dan is de dierenwinkel verzekerd van hun verkoop,
de hobbyfokker verzekerd van een huisje (uiteraard een goede, dat zijn gewoon afspraken die je maakt).

Maar veel hobbyfokkers in mijn omgeving zijn zwaar tegen de dierenwinkel.

Ik werk nu zelf in een dierenwinkel, heb er al een hoop gezien, maar vind dat wij erg goed bezig zijn. Zeker gezien
wij alles voor de hamster nu aan het aanpassen zijn. Men staat open voor verbeteringen en aanpassingen. Zo
worden impulsieve aankopen bij ons ook gewoon tegen gehouden.

Dus tegen? Nee, maar dat moet de verzorging natuurlijk wel goed zijn en juiste informatie meegegeven worden.

Een winkel die meerdere russen bijv in één hok heeft zitten - draai ik me om en loop ik weg. Of ik zeg er wat van, etc.
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info

Mignonne
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Mignonne » ma dec 30, 2013 8:58 am

Ik ben er ook tegen, maar toen we in de intratuin waren, zat daar zo'n schattig klein pearl wildkleur dametje, en aangezien mijn broertje nog een hamstertje wou, hebben we haar meegenomen, superlief hamstertje.

Een vriendin van mij, heeft altijd dierenwinkelhamsters gehad, maar dat ging ook niet altijd goed. ze had er een die binnen 4 dagen dood was, toen was eentje heel raar met zijn hoofd aan het schudden en toen was er een heel druk....(waren altijd syren) .

Ik zou zelf nooit een hamster uit de dierenwinkel halen (al twijfelde ik wel toen ik een waarschijnlijk drachtige rus zag zitten :? )
Jill, Jessa, Joy, Jinger, Ezra, Abby wub

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » ma dec 30, 2013 7:58 pm

Hobbyfokkers zijn meestal niet tegen de dierenwinkel maar wel op de manier waarop hamsters(en andere dieren) worden behandeld daar. :(

Al mijn rusjes zijn van de dierenwinkel en ieder heb ik gewoon goed tam gekregen, wel kijk ik of het beestje er levendig en gezond uitziet en of ik een goed gevoel bij de winkel heb.
Maar sommige dierenwinkels vind ik wel erg slecht, pets place hier bijvoorbeeld die zet allerlei hamsters bij elkaar in kleine hokjes. Regelmatig nestjes en gestresste moeders..
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0

Bericht door dierengek » ma dec 30, 2013 8:04 pm

Ik vind het heel erg verschillen paar dierenwinkel.

Ik denk inderdaad dat veel mensen tegen de manier van het houden en de informatie die wordt gegeven zijn, dan echt tegen de verkoop van de dieren in de dierenwinkel.

Kier
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Bericht door Kier » ma dec 30, 2013 9:41 pm

Ik ben niet tegen dierenwinkel diertjes, maar wel tegen broodfok..
Doorgefokte dieren onder slechte omstandigheden.

Kiwi
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 7
Contacteer:

Bericht door Kiwi » ma dec 30, 2013 10:09 pm

Kier schreef:Ik ben niet tegen dierenwinkel diertjes, maar wel tegen broodfok..
Doorgefokte dieren onder slechte omstandigheden.
Volgens zou er zelfs een wet moeten zijn dat je kun achterhalen waar je diertjes komen.
Een soort code ,zodat je de afstamming ziet.
Tinny, Snowy, Yelly, Billy, Blinny ,Blossom Immy ,Tweeky ,Mini-Be

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link
http://hamster-land-kiwi.jimdo.com/
Hermia , Hélia en Fluffy de cavias

Kiwi
stamgast
stamgast
Contacteer:

Bericht door Kiwi » ma dec 30, 2013 10:14 pm

marika schreef:Ik denk dat niemand het echt leuk vindt dat er dieren in de dierenwinkel worden verkocht en de broodfok die er vaak achter zit, maar mocht iemand op het forum deze keus maken en een hamster in een dierenwinkel hebben gekocht, dan gaat daar zeker niemand een punt van maken. Geheel eigen keus :D
Het zou wel mooi zijn als dierenwinkels wat meer met hobby fokkers zouden samenwerken als ze al dieren willen verkopen.
@Marika
Dit moet een verplichting worden.

Zolang deze wet er niet is koop ik niet in winkels.
Maar ik kan wel begrijpen dat dit gebeurt wegens ontbreekende informatie en afstands problemen.
Ouders reiden geen 80km voor een eerste hamster voor hun kinderen.

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » di dec 31, 2013 1:02 am

Zeker in zeeland is er heel weinig aan hamsterfokkers terwijl in rotterdam bijvoorbeeld een stuk meer zitten.
Ik weet toevallig dat de dierenwinkel waar ik hamsters koop zo veel mogelijk bij mensen haalt die een oeps nestje hebben en zo min mogelijk bij een leverancier, heel vaak hebben ze niet eens hamsters of andere soorten knagers omdat er geen mensen zijn die hun nestje naar hun brengen. :)
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

kimsiemeling
stamgast
stamgast
Geslacht: Onbekend
Aantal hamsters: 16

Bericht door kimsiemeling » di dec 31, 2013 1:37 am

Ligt eraan. Ik fok ze zelf nu en krijg ze van andere fokkers, maar lever zelf ook aan een pets place onder voorwaarden dat ze goed kooitje hebben. De beestjes gaan ook allemaal eerst in quarantaine.
Bovendien haalt niet iedere dierenwinkel hun hamsters bij een broodbakker
Alhoewel sommige winkels echt wreed zijn.
Ook te vinden op onze Facebook pagina http://www.facebook.nl/hamsteryhorizon
Afbeelding

pluisebol11
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 0

Bericht door pluisebol11 » di dec 31, 2013 4:19 pm

ik vind dat je best een hamster bij de dierenwinkel kunt halen,ik denk dat bijna iedereen hun 1e hamstertje bij de dierenwinkel weg hebben.
maar ik vind wel dat je goed moet kijken hoe het hamstertje eruit ziet,er zijn wel goede dierenwinkels, maar ook niet.
Ik had mijn 1e hamster,Pluisje ook uit een dierenwinkel die waarschijnlijk aan broodfok deed,maar hij is uiteindelijk wel ongeveer 2 geworden.
Ik ben er niet tegen,maar je moet wel goed opletten,maar er zijn ook dierenwinkels waar ze de hamsters wel bij een fokker weghalen.
rust zacht,Pluisje,fancy en nino heart_

Marije
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Marije » di dec 31, 2013 4:28 pm

Toen ik 18 was en eindelijk een hamster mocht na me moeder een aantal maanden aan de kop hebben gezeurd heb ik mijn hamster kocht bij de intratuin. Het was een mannetje genaamd Olaf. In het begin vond me moeder het nix tot dat ik hem mee nam naar beneden en op de bank liet lopen terwijl ik er bij zat toen vond ze het leuk en zelf me vader vond het leuk... Hij is bijna 2 geworden maar heb hem in laten slapen bij de dierenarts na dat tie een tumor had bij de bek. Daarna heb ik een hamster gehaald bij een ander tuincentrum en dat was geen succes heeft ook niet lang geleefd.

Ligt denk ik aan de winkel waar je het beestje vandaan haalt...

Stebbie
lid
lid

Bericht door Stebbie » do jan 02, 2014 12:34 pm

Bij van den Hoven in Rotterdam zitten goede, lieve hamstertjes. Ze hebben ook een enorm assortiment aan kooien! Verder heb ik het idee dat de hamsters daar bij hobbyfokkers vandaan komen want toen ik Elsie kocht was ze duidelijk al gewend aan hanteren / knuffelen. Die eist al vanaf het begin ook al aandacht op.

Mijn hamsters die daar vandaan kwamen zijn ook allemaal aan ouderdom overleden. =)
Klein nadeel van deze winkel: ze verkopen alleen gemengt hamstervoer dus ik moet voor mijn hamstervoer naar pets place. (Nu haal ik daar ook krekels voor mijn luipaardgekko's dus moet er toch zijn)

Bij pets place zou ik zelf geen hamsters kopen. Toen ik daar keek lagen er al 3 hamsters op hun rug te krijsen toen ze de dieren destijds aan mij lieten zien.

Marieketje
lid
lid

Bericht door Marieketje » vr jan 10, 2014 9:44 pm

kimsiemeling schreef:Bovendien haalt niet iedere dierenwinkel hun hamsters bij een broodbakker
Zou je denken? XD
Groetjes van Marieke

Afbeelding

D@phne
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 10

Bericht door D@phne » vr jan 10, 2014 9:50 pm

Marieketje schreef:
kimsiemeling schreef:Bovendien haalt niet iedere dierenwinkel hun hamsters bij een broodbakker
Zou je denken? XD
Hahaha :lol:

Kiwi
stamgast
stamgast
Contacteer:

Bericht door Kiwi » wo jan 15, 2014 1:37 am

Zolang ze niet willen zeggen van welke officieel Fokker ze komen ,koop ik daar geen.
Zelfs al koop je een ei en fruit dan kun je de afkomst zien.

Site over mijn hamsters;
Update ,nieuwe link

Plaats reactie