Mening over hamster uit dierenwinkel halen

(General) Voor de algemene zaken m.b.t. hamsters die je niet in de andere forums kunt plaatsen. Algemene hamster vragen, opmerkingen, verhalen etc.

Moderators: Pluisje, marika

Plaats reactie
Mignonne
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 6

Re: Mening over hamster uit dierenwinkel halen

Bericht door Mignonne » za jan 18, 2014 6:17 pm

nou, vandaag was ik dus eventjes in de dierenwinkel, zitten daar superschattige rusjes, blauw wildkleur en wildkleur.
komt er zo een echtpaar voorbij met een meisje van een jaar of 6, zegt die moeder zo van wat lief he dat die bij elkaar kunnen....

Mijn moeder was mee, dus die zegt nee die kunnen niet bij elkaar, waarop de vrouw zegt jawel, alleen campbelli's en syrische hamsters kunnen niet bij elkaar, rusjes en roborovski's wel.
dus wij hebben maar eventjes verteld dat dat dus niet zo was, maar geloven nee, wij zeiden dat we de hamsters bij goede fokkers weghalen, en dus echt niet bij elkaar kunnen, behalve dus
robo's en campbels. Zij had haar theorie over dat ze allemaal rusjes bij elkaar had gezien bij een fokker (waarschijnlijk nog klein).
Maarja, ik snap dus niet helemaal hoe ze nou aan die info kwam, van de dierenwinkel?
Jill, Jessa, Joy, Jinger, Ezra, Abby wub

xDenise
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door xDenise » za jan 18, 2014 6:46 pm

Dat hoeft niet perse van een dierenwinkel te komen, dat zeggen mensen gewoon uit onwetendheid.
Die weten ook het verschil tussen een campbelli en een rus niet ...
Hamstery Pure Colour
https://HamsteryPureColour.com
HamsterScaping, het creëren van een natuurlijke leefwereld voor je hamster.
http://www.HamsterScaping.Info

pluisebol11
stamgast
stamgast
Aantal hamsters: 0

Bericht door pluisebol11 » zo jan 19, 2014 1:32 pm

xDenise schreef:Dat hoeft niet perse van een dierenwinkel te komen, dat zeggen mensen gewoon uit onwetendheid.
Die weten ook het verschil tussen een campbelli en een rus niet ...
Klopt,maar ik vind wel goed mignonne dat je het wel heb gemeld tegen de medewerker happy_
rust zacht,Pluisje,fancy en nino heart_

xDenise
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door xDenise » zo jan 19, 2014 5:43 pm

Het was niet tegen een medewerker toch?
Hamstery Pure Colour

Hamster-Chanel
lid
lid
Geslacht: Onbekend

Bericht door Hamster-Chanel » zo jan 19, 2014 6:43 pm

Mijn eerste hamster ( Amy, inmiddels overleden ) kwam uit de dierenwinkel. We wisten namelijk nog niet zo heel erg veel. De dierenwinkel waar ik haar heb gekocht is erg schoon en netjes, heeft goede informatie over de dieren. En kom er soms een kijkje nemen yes: de hokken waar de hamstertjes inzitten zijn ruim genoeg om in te verblijven tot ze een nieuw baasje hebben.
Toch ben ik er mee eens dat een fokker vaak meer met de diertjes doet en meer over de achtergrond weet. Ik zal niet zo snel meer een hamster in een dierenwinkel kopen. Ook vanwege het feit dat ik dan dus niet weet wie de ouders zijn ;)

Amy is bijna 2 jaar geworden en heeft ( tot ze echt ouder werd ) geen medische klachten gehad, waar ik erg blij mee was.

Nu zitten er hier 2 die uit een opvang en van een fokker komen.
Groetjes van de hamsters: Amy, Chanel en Mango.
En de honden: Kim en Marky

Jacquelien15
lid
lid
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Bericht door Jacquelien15 » zo apr 27, 2014 4:13 pm

Mijn eerste hamster kwam uit de dierenwinkel, was een super tam en lief hamstertje.
Hij is niet zo oud geworden, ongeveer 1,5 jaar. Erg jammer omdat hij echt super lief was.
Hierna heb ik al mijn hamstertjes bij een fokker weggehaald. Dat vond ik zelf ook leuker, omdat je dan veel meer informatie krijgt over het diertje en de afkomst. Maar wat ik vaak lees over dw hamsters dat ze niet tam te krijgen zijn enz. dat verschilt dus wel, want ik heb daar goede ervaringen mee. Ik ben nu alleen aan het fokken, en wil dit in de toekomst graag meer gaan doen, dus daarom nu niet emer uit de dierenwinkel.

Neptunus
lid
lid
Aantal hamsters: 2

Bericht door Neptunus » di mei 27, 2014 4:50 pm

Diva komt ook uit de dierenwinkel, hamsters zitten daar nooit samen en word goed voor ze gezorgd.
ook zijn de hokken netjes en zijn de hamsters rustig.
Diva was ook vrij snel goed tam.

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » za mei 31, 2014 12:16 am

Ik merk persoonlijk geen verschil, ik heb er geen moeite mits de beestjes er in ieder geval goed uitzien en gedragen.
3 van de 6 hamsters zijn van de winkel, 1 van fokker, 1 particulier en 1 is een opvanger
Qua gedrag merk ik geen verschil, het is juist heel persoonlijk want de opvanger is al wat ouder en nooit echt wat mee gedaan qua tam maken dus dat merk ik wel dat hij gauw wegspringt. Terwijl de 3 van de winkel allemaal goed tam zijn geworden.
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

Woezel
lid
lid
Aantal hamsters: 0

Bericht door Woezel » ma jun 02, 2014 4:53 pm

Ik hou er niet van om dieren bij dierenwinkels te halen, wetende dat ze er ooit zo bij zaten:

Afbeelding

Ik wil dat soort praktijken niet steunen, hoe goed ze er in de dierenwinkel ook uitzien, dus daar haal ik m'n dieren niet ;) Liever bij fokkers die er tijd en liefde in steken dan bij bedrijven waar ze masaal 'geproduceerd' worden. Opvangertjes heb ik overigens geen problemen mee :D
Groetjes Lianne en Google!

Veer
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Aantal hamsters: 4

Bericht door Veer » ma jun 02, 2014 11:00 pm

Dat is inderdaad erg zielig :(
Nu zit er bij mij in de buurt een winkel die ze niet bij leveranciers haalt maar van oepsnestjes en particulieren. Dus bij hun komt het ook wel voor dat ze weken nauwelijk hamsters of andere dieren hebben :)
Poeps, Tom, Loïc, Ginny, Zuko en Jack. Allemaal onderdeel van een grote familie :)
Roosje, Boeddha, Wolfie, Yue en Timo. Helaas niet meer fysiek bij me maar wel in mijn hart en gedachten <3

xDenise
gewaardeerd lid
gewaardeerd lid
Contacteer:

Bericht door xDenise » di jun 03, 2014 8:47 am

Vergeet niet dat de mensen de personen zijn die een dierenwinkel dwingen om een volle zaak te hebben.
Vaak zat hoor ik, wanneer komen er nieuwe? Uhm.. als deze verkocht zijn. Ja maar wij willen beebies. . Ja dit zijn zelfs nog beebies!

Niet alles op een dierenwinkel afschuiven. Dat is niet fair.
Gelukkig zitten ze er niet allemaal zo bij ;)
Hamstery Pure Colour

Marije
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Marije » di sep 30, 2014 11:51 pm

Mijn eerste hamster kwam bij de intratuin vandaan... Was ook een super lief beestje... Was een Russische dwerghamster genaamd olav... Hij is 2 geworden... Wil nu weer graag een hamster maar me vriend wil het niet helaas :( ... Hij vind 3 katten genoeg :?

twan89
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door twan89 » vr okt 03, 2014 1:46 pm

Ik heb mijn eerste 2 hamsters bij de dierenwinkel gehaald, de eerste is ongeveer 2.5 jaar geworden en de 2e 2 jaar (die zat onder de tumoren toen ze ouder werd) Nu heb ik alleen nog maar hamsters die op marktplaats stonden omdat mensen geen zin/tijd meer hadden en die in veel te kleine kooitjes woonden. ben benieuwd hoe oud die worden.

Ms Ivy
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Bericht door Ms Ivy » zo okt 26, 2014 11:43 pm

Ik heb nu verschillende huisdiertjes gehad, zowel bij een fokker vandaan als bij een dierenwinkel (zelfs ook verschillende DWs). Ik heb kleurmuisjes gehaald bij een lokale pet's place, die hun dieren vooral op bestelling bij goede (dus geen brood-) fokkers halen. Mijn toenmalige vriend heeft daar gewerkt, vandaar dat ik af en toe ook eens mee mocht kijken, wanneer er een 'bestelling' werd opgehaald.

De diertjes die daar vandaan kwamen, waren ontzettend leuke huisdiertjes (zowel de muizen als de hamsters en konijntjes), sociaal en waren gezonde en sterke beestjes.

Daarentegen heb ik mijn allereerste muisjes bij een Pet's Place XL gehaald. Je kunt het al raden, alles bij deze dierenwinkel gaat om inkomsten en geld, niet om de dieren zelf (anders zou de franchisee 't nooit een XL-store willen maken). Mijn zusje heeft daar ooit een rusje vandaan gehaald, die niet te hanteren was. We hebben heel veel uren (dagen, weken) gestopt om het beestje te laten stoppen met krijsen en aanvallen, zelfs dat is nooit echt gelukt. De muisjes waren snel ziek en na enkele maanden waren ze beiden overleden.

Moraal van het verhaal: ten eerste ligt het heel erg aan de dierenwinkel zelf of je er een diertje vandaan wilt halen, of dat je überhaupt leuke en gezonde diertjes er vandaan kunt halen. Ten tweede raad ik mensen zelf vaak aan om eerder naar een fokker te gaan, vanwege de betrouwbaarheid (uiteraard wel na eerst enig onderzoek gedaan te hebben, anders kun je alsnog terechtkomen bij een broodfokker... :no:).

Maar bij een goede, betrouwbare dierenwinkel is het dus wel mogelijk om er leuke huisdiertjes vandaan te halen! happy_

lupini
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 3

Bericht door lupini » do okt 30, 2014 4:37 pm

Het ligt echt aan de soort dierenwinkel hoor ,ik verkoop mijn kleintjes soms ook aan een dierenwinkel ,voor 5 euro ,en weet dat ze daar in een groot hok komen ,ik heb zelf er ook een uit een dierenwinkel en het is een super lief diertje ,ik kocht het juist om het een beter leven te geven ,en een mooi hok .

Plaats reactie