Ik zou graag een nestje willen.

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Animali
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 2

Ik zou graag een nestje willen.

Bericht door Animali » vr apr 14, 2017 7:41 pm

Hoi,

Ik heb al een tijdje een mannetjes hamster en nu sinds kort ook een vrouwtje van 9 weken. Ik wacht tot ze oud genoeg is. Maar heeft er iemand tips voor mij als ik een nestje neem ( als ze elkaar mogen ) ;) en zijn er ook nog mensen op zoek naar een hamster?

hamstersam
nieuw lid
nieuw lid

Re: Ik zou graag een nestje willen.

Bericht door hamstersam » zo apr 30, 2017 9:42 am

Hoi,
Ik snap dat je heel graag een nestje wil met hamsters, maar je mag nooit zomaar 2 hamsters bij elkaar zetten. Wat je jezelf miet afvragen: heb ik genoeg kooien voor de mannetjes vrouwtjes papa en mama? 4 dus? Heb ik genoeg tijd om de jongen te verzorgen? Heb ik me goed genoeg ingelezen (dat doe je nu al dus dat is goed!)? Als de mama ziek wordt heb je het er dan voor over om naar de dierenarts te gaan en misschien een dure rekening te krijgen? Zijn de twee hamsters onverwant aan elkaar? Komen de hamsters van een fokker die toestemming geeft om ermee te fokken?

Als je op al deze vragen ja kunt zeggen dan moet je het zeker doen! Zo niet zorg dan dat je alles met ja kunt beantwoorden :)

Animali
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Animali » za mei 06, 2017 4:07 pm

hamstersam schreef:Hoi,
Ik snap dat je heel graag een nestje wil met hamsters, maar je mag nooit zomaar 2 hamsters bij elkaar zetten. Wat je jezelf miet afvragen: heb ik genoeg kooien voor de mannetjes vrouwtjes papa en mama? 4 dus? Heb ik genoeg tijd om de jongen te verzorgen? Heb ik me goed genoeg ingelezen (dat doe je nu al dus dat is goed!)? Als de mama ziek wordt heb je het er dan voor over om naar de dierenarts te gaan en misschien een dure rekening te krijgen? Zijn de twee hamsters onverwant aan elkaar? Komen de hamsters van een fokker die toestemming geeft om ermee te fokken?

Als je op al deze vragen ja kunt zeggen dan moet je het zeker doen! Zo niet zorg dan dat je alles met ja kunt beantwoorden :)

Bedankt voor je reactie. Alles is/word een ja.

xDenise
Fokker
Fokker
Aantal hamsters: 17
Contacteer:

Bericht door xDenise » za mei 06, 2017 6:29 pm

Vanwaar zijn de hamsters, welke kleuren zijn het, wat voor soort, hebben ze een stamboom?
Afbeelding
Hamstery Pure Colour, hobby fokkerij omgeving Rotterdam.
https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl
http://hamsterypurecolour.moonfruit.com/

Evelyn
nieuw lid
nieuw lid
Aantal hamsters: 6

Bericht door Evelyn » di jul 18, 2017 10:10 pm

Je moet goed kijken naar het gedrag van je hamster en dan zien wie het beste zou passen bij je hamster. Bij Russische dwerghamsters wordt gezegd dat het vrouwtje bij het mannetje moet zetten en eerst laten ruiken omdat hij dan zeker is dat het een meisje is. Maken ze ruzie? Dan moet je het de volgende dag nog eens proberen. Welke soort hamster heb je? Bij ons lukt het zonder problemen. Zijn ze ondertussen al bij elkaar?

Animali
nieuw lid
nieuw lid

Bericht door Animali » do sep 07, 2017 10:33 am

Sorry, ik ga toch maar geen nestje nemen want ik ben bang dat ik met alle jongen blijf zitten

Janneke G
superlid
superlid
Aantal hamsters: 0
Contacteer:

Bericht door Janneke G » vr sep 22, 2017 1:08 pm

Dat is inderdaad wel belangrijk om bij stil te staan. Als je de jongen niet verkocht krijgt, moet je ze zelf kunnen huisvesten.

Plaats reactie