Agressief gedrag vrouwtje tijdens voortplanting

(Breeders Corner) In dit forum kun je terecht met al je vragen/opmerkingen/problemen die te maken hebben met de voortplanting, koppeling en het fokken met hamsters in het algemeen.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Maria
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Agressief gedrag vrouwtje tijdens voortplanting

Bericht door Maria » vr aug 11, 2017 1:44 am

Ik heb twee weken geleden een mannelijk Syrtje gekocht met de bedoeling een nestje proberen te krijgen met het vrouwelijke Syrtje dat ik al had. In het begin leek het te klikken, is er een paar keer gepaard. In het begin wat onhandig/onwennig vanuit het (jongere) mannetje, maar later zag 'het' er goed uit. De laatste drie dagen wil het vrouwtje echter niets meer van het mannetje te maken hebben. Direct zet ze de aanval in en moet ik vrijwel direct ingrijpen en het koppel scheiden voor er verwondingen ontstaan. Het vrouwtje ruikt wel willig. Zou ze al zwanger zijn? Of heeft ze het mannetje afgestoten? Blijven ook zwangere Syrtjes 'ruiken'. Ik weet niet of ik het ze kan aandoen om steeds maar weer te proberen. Iemand advies of ervaring? Alvast bedankt.

Kaylee_D
Moderator
Moderator
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 0

Re: Agressief gedrag vrouwtje tijdens voortplanting

Bericht door Kaylee_D » za aug 19, 2017 11:10 am

Persoonlijk zou ik nooit zonder goed inlezen hamsters bij elkaar zetten. Ik weet niet waar je beide hamsters vandaan hebt, maar ik weet wel dat "pretnestjes" niet altijd even makkelijk weg te krijgen zijn, je moet dus sowieso meerdere hokken klaar hebben staan.

Verder weet ik niet meer precies hoe het zit met syren koppelen, maar volgens mij was het beste om dat alleen te doen als ze willig is en daarna weer weg te halen.

voor nu zou ik ze in ieder uit elkaar houden. Sowieso is een hamstertje voor fok nadat je hem net 2 weken hebt niet slim, aangezien hij ook nog goed moet wennen.
groetjes van kaylee

Plaats reactie