Vragen bij het overgaan op syrische hamster

(hamster species) Informatie over de verschillende hamstersoorten, vragen m.b.t. andere hamstersoorten zoals de Syrische Hamster, Campbelli Dwerghamster, Chinese Dwerghamster, Roborovski Dwerghamster en de Russische Dwerghamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
memories
nieuw lid
nieuw lid
Geslacht: Onbekend
Aantal hamsters: 1

Vragen bij het overgaan op syrische hamster

Bericht door memories » za okt 11, 2014 4:37 pm

Hallo,
Tot nu toe heb ik altijd Russische dwerghamsters gehad (4, waarvan ik er op het moment nog 1 heb). Ik wil heel graag een Syrische hamster erbij, maar ik heb hier geen ervaring mee en heb dus veel vragen.
Is het Trixie looprad van de zooplus geschikt voor Syrische hamsters, als ik de grootste formaat neem? En weet iemand of dit radje veel geluid maakt? (http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... len/190300)
Moet je Syrische hamsters ander voer geven, of kan je ze hetzelfde voer geven als voor (Russische) dwerghamsters?
Is dit transportboxje geschikt voor Syrische hamsters? Die heb ik namelijk thuis maar ik twijfel of het niet te klein is voor een Syrische hamster. Als het niet geschikt is, hoe groot/welke moet het dan zijn? http://dierenspeciaalzaakxxl.com/knaagd ... 15272.html
Verder ben ik benieuwd of je perse een huisje moet hebben voor je hamster. Kan je ook alleen nestmateriaal neerleggen? Ik heb ook wel zo'n tentje, daar zou ik ook e.v.t. nestmateriaal in kunnen leggen? Mijn andere huisjes zijn nml te klein.. http://www.agradi.nl/knaagdieren-speeltent.htm
Verder weet ik zo gauw geen vragen meer, maar misschien hebben jullie nog belangrijke tips of dingen waar ik op moet letten voor als ik een syrtje neem?
Ik weet trouwens ook niet of dit bericht hier goed staat, maar anders hoor ik het wel ;)

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Re: Vragen bij het overgaan op syrische hamster

Bericht door Elanor » za okt 11, 2014 6:48 pm