Paar vraagjes over Syrische hamsters.

(hamster species) Informatie over de verschillende hamstersoorten, vragen m.b.t. andere hamstersoorten zoals de Syrische Hamster, Campbelli Dwerghamster, Chinese Dwerghamster, Roborovski Dwerghamster en de Russische Dwerghamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Septimus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Paar vraagjes over Syrische hamsters.

Bericht door Septimus » di okt 24, 2017 9:17 pm

Hoi hoi,

Zo, ik heb vorige week mijn allereerste syrische hamster opgehaald bij een hamstery. Ze is eentje die met pensioen mocht na een zeer groot eerste nest, en super lief van karakter. Loopt zo op je af, bijt verder niet, maar lijkt aandacht te vragen als ze eruit wil. Echter, daar werdt ze in een Alaska kooi gehouden en dat wilde ik dus ook voor de eerste 2-3 weken doen dat ze hier is. Daarna wilde ik haar sowieso upgraden naar een traliekooi van 100 cm, gezien aquaria duur zijn en ik niet in staat ben echt eentje (geen auto noch rijbewijs) überhaupt op te halen.

Mijn vragen zijn als volgt:

Wat zijn leuke dingen voor een Syr om te doen in het hok?
Want ik krijg het idee dat ze lastiger te stimuleren zijn dan rusjes?
Hoe herken je een gelukkige Syr?

Omdat ze nu weer een grote traliekooi krijgt, zou het een idee zijn om voor haar een plastic bak van redelijke hoogte erin te gooien zodat ze diep kan graven?

Ze heeft momenteel wel redelijk wat speelgoed van hout en zo'n gezandstraalde tak, een looprad van 28 cm van hout.

Sorry als het veel vragen zijn, maar ik wil dat ze gelukkig is. En ik ben nog een beetje onwennig met syrtjes, namelijk alleen nog kleinere soorten gewend. (Rusje in zo'n duna multy hier en nog een hamster in een grote kooi)

Sep :cool:

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Paar vraagjes over Syrische hamsters.

Bericht door marika » di nov 21, 2017 10:07 pm

Syrische Hamsters slapen overdag een stuk meer dan rusjes, dus overdag zal er veel minder actie zijn.
Ze vinden graven heel leuk, dus een dik pak bodembedekking is al heel leuk voor ze ;)
Daarnaast zijn het beter klimmers dan rusjes dus je zou kunnen overwegen om een klimtoestel of hangklimrek aan te schaffen ;)

Een beestje dat helder en gelukkig uit de oogjes kijkt :D

Plaats reactie