Zijn Syrtjes eenkenniger dan Rusjes?

(hamster species) Informatie over de verschillende hamstersoorten, vragen m.b.t. andere hamstersoorten zoals de Syrische Hamster, Campbelli Dwerghamster, Chinese Dwerghamster, Roborovski Dwerghamster en de Russische Dwerghamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Yanne
lid
lid
Geslacht: Onbekend

Zijn Syrtjes eenkenniger dan Rusjes?

Bericht door Yanne » vr mei 24, 2013 11:53 am

Dag dag,

Zijn Syrtjes eenkenniger dan Rusjes...of 'hechten' ze zich ook aan kinderen/volwassenen die ze maar 1 keer in de week of 1 keer in de 2 weken zullen gaan zien?

En hoe zit dit met Rusjes....ook eenkenniger of valt dat bij een Rusje wel mee?

Groetekes, Yanne.
Laatst gewijzigd door Vampiria op za jun 01, 2013 12:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel verduidelijkt

Elanor
Super Mega Lid
Super Mega Lid
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 3
Contacteer:

Re: eenkennigheid.....

Bericht door Elanor » vr mei 24, 2013 12:09 pm

Ik merk wel dat ze soms wat terughoudender zijn tegenover mensen die ze niet kennen om daardoor opgepakt te worden of op hun hand te lopen. Maar dat komt denk ik meer doordat ze de geur niet gewoon zijn. Als ze dan even een pitje krijgen ofzo vinden ze die mensen ook niet meer eng.
Dus ik denk niet dat dat een probleem is als ze personen maar een keer in de week of 2 weken zien. Ik heb vroeger ook bij mijn vader een Rusje gehad en ik was maar om de 14 dagen een weekend bij hem. Hij gaf het Rusje eten als ik er niet was, maar was er niet zo mee bezig verder. En dat Rusje was sowieso van iedereen nogal bang, maar van mij duidelijk toch het minst, ook al zag ik haar maar 2/14 dagen.

Ik weet niet of daar een verschil in is tussen Rusjes en Syrtjes, maar het zal sowieso ook voor een groot deel van het karakter van de hamster zelf afhangen. Mijn Rusje Delphi bvb is echt heel makkelijk en vindt door eender wie opgepakt worden niet zo'n probleem, terwijl dus mijn vroegere Rusje toch duidelijk van mij veel minder bang was dan van andere mensen.
Groetjes van Clara, kat Rakker en kleintjes Indy, Aura en Leya
Slaap zacht, mijn liefjes aan de regenboogbrug...

Yanne
lid
lid
Geslacht: Onbekend

Re: eenkennigheid.....

Bericht door Yanne » za mei 25, 2013 2:24 pm

Ohh, ok...bedankt voor deze info! :)

dierengek
Gouden Niveau 4.0
Gouden Niveau 4.0
Geslacht: Vrouw

Re: Zijn Syrtjes eenkenniger dan Rusjes?

Bericht door dierengek » di jun 04, 2013 11:36 am

Mijn syrtjes zijn veel makkelijk om opgepakt te worden door vreemde dan dat mijn rusjes waren. :)

Plaats reactie