eerste hamster

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
devil
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

eerste hamster

Bericht door devil » di aug 08, 2017 8:49 am

Hoi allemaal.

Ik heb 3 dagen geleden mijn 1ste hamster gekocht. Ze is een dwerghamster en geboren op 31-05-2017, ze is dus nog niet zo heel oud. En omdat het mijn 1ste hamster weet ik niet of ik wel alles goed doe. Als ik mijn hand in haar kooi doe dan komt ze de ene keer wel voorzichtig op me hand en de andere keer niet. Ook heb ik al een aantal keer gehaf dat ze haar wangzakken (hoop dat dat zo heet) leegt op me hand en dan weer gaat lopen. Ik weet niet of dit een goed of slecht ding is. Wat er ook vaak gebeurt is dat ze in de buis gaat zitten die om haar kooi zit, daar blijft ze dan ook heel erg lang zitten.

Hier dus mijn vragen. Is het normaal dat ze de ene keer wel en dan weer niet op me hand komt? En dat als ze op me hand zit ze maar blijft lopen en bijna niet stil zit/staat? Is het oke dat ze haar wangzakken leegt? En is het oke dat ze vaak in de buis zit en daar blijft zitten? Ook heb ik wel eens gelezen dan mensen het voor elkaar hebben gekregen dat hun hamster blijft zitten enz, hoe kan je dat hun leren?

Sorry voor zoveel vragen ben bang dat ik iets fout doe en wil het graag allemaal leren

Anneke
Hoofd Moderator
Hoofd Moderator
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 13
Contacteer:

Re: eerste hamster

Bericht door Anneke » wo aug 09, 2017 7:30 pm

Hoi Devil, welkom op het forum! Alles wat je beschrijft is volstrekt normaal hoor!! Maak je daar maar geen zorgen om. Net als mensen hebben hamsters de ene keer wel zin in aanraking en de andere keer niet. Er zijn inderdaad verhalen van hamsters die lekker stil bij je komen zitten. Zelf hebben we altijd de bewegelijke types die de wereld willen ontdekken. Als ze dan na een tijdje moe worden, zoeken ze wel een plekje op waar ze kunnen zitten of slapen.

Veel plezier op het forum!
Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie