Hoe maak je een hamster tam?

(handling) Alles m.b.t. de omgang, het gedrag en het tam maken van je hamster.

Moderators: marika, Anneke

Plaats reactie
Miriam
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Geslacht: Vrouw

Hoe maak je een hamster tam?

Bericht door Miriam » di mei 22, 2018 11:43 am

Hoi,

We hebben nu ongeveer 5 maanden onze Syrische hamster, zijn we ontzettend blij mee.
Alleen ze heeft mij en mijn vriend een flink aantal keer gebeten waardoor wij nu beiden schrikkerig zijn naar onze hamster.

Voor ons gevoel is ze nog niet tam, ze is heel erg onrustig en als we rustig ons hand naar binnen doen, komt ze er meteen op afrennen en wilt ze gaan bijten. Niet knabbelen, maar echt happen. Ik praat veel tegen haar, laat haar soms aan mijn handen ruiken als ze dat toelaat.

Iemand nog tips hoe ik mijn hamster tam kan maken of in ieder geval rustig?

Dank alvast!

marika
Beheerder
Beheerder
Geslacht: Vrouw
Aantal hamsters: 14
Contacteer:

Re: Hoe maak je een hamster tam?

Bericht door marika » di mei 22, 2018 1:51 pm

dizzy_ Dan kan ik me voorstellen dat dat een beetje eng is....
In het algemeen heeft een hamster wat tijd nodig om te wennen en afhankelijk van waar hij vandaan komt kan dat korter of langer zijn. Dus een hamster van een dierenwinkel heeft vaak wat meer tijd nodig om aan zijn nieuwe thuis te wennen.

Syrische Hamsters slapen overdag graag. De beste tijd om ze te benaderen zou in de avond zijn. Misschien is het een idee om wat lekkers uit de hand te gaan geven zodat het beestje de hand met iets positiefs gaat associëren? Oppakken zou ik dan de eerste tijd even niet doen of door middel an een kopje bijvoorbeeld.

Dit is bijvoorbeeld een manier

Plaats reactie